Το
(Sitting On) The Dock Of The Bay του Otis Redding ηχογραφήθηκε σαν
σήμερα το 1967, ο Otis δεν πρόλαβε να δει την κυκλοφορία του, σκοτώθηκε
σε πτώση αεροπλάνου τρεις μέρες αργότερα
Ο Redding γεννήθηκε σε μία μικρή πόλη ονόματι Dawson, στην Georgia. Στα πέντε του η οικογένειά του μετακόμισε στη Macon. Ξεκίνησε να τραγουδάει στη χορωδία της εκκλησίας και ως έφηβος διακρινόταν σε ένα show για ταλέντα στο Douglass Theatre για δεκαπέντε συνεχόμενες εβδομάδες. Ο συντοπίτης του Little Richard είναι η πρώτη του επιρροή. Σε μία δήλωσή του ο Redding αναφέρεται σε αυτόν λέγοντας, “Αν δεν υπήρχε ο Little Richard, δε θα βρισκόμουν εδώ. Μπήκα στο χώρο της μουσικής εξαιτίας του – είναι ο εμπνευστής μου. Συνήθιζα να τραγουδάω σαν αυτόν, κυρίως τα Rock ‘n’ Roll κομμάτια του”.
Όπως σημειώνει και ο Bob Rolontz στο δίσκο του καλλιτέχνη στην Atlantic, το 1966 ”Otis Blue – Otis Redding Sings Soul”, ‘Σε όλες τις πετυχημένες πορείες, υπάρχει πολύς δρόμος μέχρι την κορυφή, έτσι έγινε και με τον Otis Redding”.
Ο Redding ξεκινάει κάνοντας τα φωνητικά στον Johnny Jenkins and the Pinetoppers, ένα συγκρότημα που καθιερώθηκε μεταξύ των κολλεγίων και των πανεπιστημίων του Νότου. Ένας από τους πρώτους του δίσκους με το συγκρότημα με τίτλο “Love Twist”, έκανε αίσθηση σε τοπικό επίπεδο. Αρκετό καιρό μετά και όντας ακόμη μέλος του group, ηχογράφησε το “These Arms Of Mine”, η πρώτη μεγάλη επιτυχία και το έναυσμα για να ξεκινήσει το ταξίδι του στη μουσική.
To 1962 o Otis -που τελούσε και χρέη οδηγού για την μπάντα- συνοδεύει κουβαλώντας τον εξοπλισμό του Jenkins στα studios της Stax Records. Αφού περίμενε υπομονετικά μια ολόκληρη μέρα, επέμενε να του δώσουν μια ευκαιρία ακρόασης. Όταν τελικά τα καταφέρνει, οι παρευρισκόμενοι στο session, χαρακτήρισαν την εμπειρία τους ως θεόσταλτη.
Εκεί συνεργάστηκε με την ιστορική μπάντα Booker T. and the M.G.s και ειδικά τον κιθαρίστα Steve Cropper. όντας ο ίδιος κιθαρίστας αναμιγνυόταν και στις ενορχηστρώσεις των ηχογραφήσεων, ενώ πολύ συχνά σφύριζε στους μουσικούς του τις μελωδίες που τελικά εντάσσονταν στα κομμάτια του. Οι ηχογραφήσεις του ήταν η αποθέωση της soul, γεμάτες πάθος και ένταση. Ο Donald “Duck” Dunn και μπασίστας των M.G.s,θυμάται: “Με το που θα έμπαινε μέσα στο studio, θα μας ανέβαζε τη διάθεση. Όλοι ήθελαν να παίξουν με τον Otis. Κατάφερνε να σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό”.
Ο Redding άφησε πίσω του μία κληρονομιά, που κατά κύριο λόγο βασίζεται στην τετράχρονη συνεργασία του με την εταιρεία Stax/Volt Records από το 1963 μέχρι το θάνατό του 1967. Η τραγική ειρωνία είναι ότι αν και συνεχώς βρισκόταν στα R&B charts ξεκινώντας με το Top Ten του “Mr. Pitiful” το 1965, κανένα από